Xenon beépítés után az LKM (Licht Kontrol Modul) átalakítása
andre@e34.net nyomán fordította és kiegészítette: alpha © 2004
Probléma: Ha utólagosan Xenon kerül beépítésre a H1-es foglalat helyére, akkor a Check-Controll-lal felszerelt autóknál az Abblendlicht defekt felirat jelenik meg a kijelzőn minden indítás után.
Magyarázat: A hibát kiváltó ok az, hogy a Xenon vezérlője más ellenállással rendelkezik mint egy H1-es izzó, ezért amikor gyújtás ráadásakor az LKM ellenőrzi a tompított fényszórót és a hátsó ködlámpát, akkor a Xenon vezérlő alacsonyabb ellenállása hibaként jelentkezik, amely a kijelzőn is megjelenítésre kerül, ami hosszú távon elég idegesítő tud lenni.
Cél: A fenti hibajelenség eliminálása a Lichtkontrollmodul –továbbiakban LKM– megfelelő átalakításával.
Szükséges eszközök:
- LKM (autó tartozéka)
- rézvezeték (kb. 8-10cm hosszú)
- forrasztópáka
- forrasztóón
- ragasztós hőpisztoly
- szike
Átalakítás:
Az LKM a motortérben, a biztosítékdobozban található a vezetőoldalon. Vegyük ki a vezérlőt és szereljük szét úgy, hogy a nyák hátoldala legyen felénk.
A sárga vezetéket kell a piros nyilakkal jelölt helyekre forrasztani. A kábelt át kell vezetni a másik oldalra, mivel az egyik forrasztás az egyik oldalon, a másik az ellentétes, a beültetési oldalon található. Az átvezetést a nyák felső részénél lévő kis kivágásnál érdemes megvalósítani.
Továbbá a beültetési oldalon található két ellenállás egyik lábát ki kell forrasztani
A piros körrel jelölt helyen három áramkört meg kell szakítani, és egy újat kell kialakítani.
Ehhez ad segítséget az alábbi sematikus kapcsolási rajz.
Az áramkörök megszakításához használjuk fel a szikét, és egyszerűen vágjuk át a vezető réteget a pengével. Miután átvágtuk kontaktusellenőrzővel még egyszer ellenőrizzük le, hogy valóban nem folyik-e áram a két pont között az áramkörben.
Az LKM beültetési oldalán most ellenőrizzük, hogy valóban nincsen kontaktus a nyák és az ellenállások között. Az ellenállásokat nyugodtan hajlítsuk egy kicsit felfelé és a kiforrasztott pontokat műgyantás ragasztóval tömítsük el.
Az alábbi képeken is látszik, hogy a vezetéket az ellenállás mindkét lábához hozzá kell forrasztani.
Ha ezzel kész vagyunk, akkor nincs is semmi más hátra, minthogy visszarakjuk az LKM-et a biztosítékdobozba és kipróbáljuk a Xenont! Ha most nem ír ki Abblendlicht defekt hibajelzést akkor elégedettek lehetünk, összeszerelhetjük az LKM-et és a biztosítékdobozt.
Az egész művelet időigénye kb. 30 perc.