Történelem
e34 történelem (amennyiben nem pontos jöhet az email)
02/1988 | Bemutatkozik az E34 limuzin, a modellválaszték:
520i M20 (129 LE) |
03/1988 | Már diesel motorral is elérhető az E34: megjelenik az 524td (turbodiesel, 115 LE) |
09/1988 | Bemutatják az M5-öt, 3.6 köbcenti 315 LE
A tompított fényszóró lencséje alatt a lámpán belüli fémlemezen félhold alakú kivágás jelenik meg, ez az ún. mosolygós fényszóró |
02/1989 | Módosítják a boardos műszerfal óracsoportot |
02/1990 | Bemutatkozik a hengerenként 4 szelepes, hengerenkénti trafós M50 motorcsalád, 520i (150 LE) és 525i (192 LE) Az alábbi típusok nyugdíjba mennek, az 535i M30 (211 LE) gyártásban marad.520i M20 (129 LE) 525i M20 (170 LE) 530i M30 (188 LE) |
09/1990 | 1,00 direkt áttételű ZF kézi váltó az 525i-n a hosszú áttételezésű Getrag helyett,
5 sebességes ZF automata váltó az 520i-n és 525i-n a 4 sebességes GM helyett Ismét módosítják a boardos műszerfal óracsoportot |
01/1991 | Az 520i is direkt áttételű (1,00) ZF kézi váltót kap a hosszú áttételezésű Getrag helyett |
09/1991 | Bemutatkozik az E34 Touring
Megjelenik az 525tds (turbodiesel, 143 LE) Új belső kárpitok, szövetek, huzatok Modernizált központizár Módosított tempomat Gombnyomásra automatikusan süllyedő elektromos ablakok |
10/1991 | Bemutatkozik az összkerékhajtású 525ix (192 LE), hidrovezérelt difizárral |
12/1991 | Megjelenik a nagymotoros M5 3.8 (340 LE) Az M5 3.6 (315 LE) nyugdíjba megy |
03/1992 | Megjelenik az M5 3.8 Touring (340 LE) |
05/1992 | Széria ABS valamennyi E34 modellen (korábban csak 525i és felette) |
09/1992 | Bemutatkozik a vadonatúj V8-as M60-as motorcsalád.
Megjelenik az 530i M60 (218 LE) Az M50 motorok változó szívóoldali szelepvezérlést kapnak (Vanos) |
03/1993 | Megjelenik az 525td (turbodiesel, 115 LE) Megjelenik a 4 hengeres 518i M40 (113 LE) |
09/1993 | Az 540i adaptív váltóvezérlő elektronikát kap
A bőrözött ajtókárpit hullámos Raffleder betétet kapnak Újfajta ablaktekerők Újfajta légzsáktakaró betét a kormánykeréken 525ix hidrovezérlése megszűnik, ASC+T veszi át a helyét |
01/1994 | Módosított adagoló az 525td-n és 525tds-en |
03/1994 | Az 540i 6 sebességes kézi váltóval is elérhető, a végsebesség limitert 240 km-h-ról 250 km/h-ra emelik
Rendelhető “Executive” csomag az 518i, 520i, 525i, 525td és 525tds modelleken az 530i M60 felszereltségéhez hasonlóan |
04/1994 | Új motort kap az 518i, M43 (115 LE), az M40-es motor nyugdíjba megy
Összes E34 modell nagy vesét kap, korábban csak a V8 modelleken volt széria Rücskös erezetű díszlécek a lökhárítókon a korábbi sima felület helyett |
05/1994 | M5 3.8 6 sebességes kézi váltót kap, erősebb fékek, széria 18-as M-Paralell felnik Új kormánykerekek (színes BMW embléma a fekete helyett) Színre fújt küszöbök, első és hátsó lökhárítók az 530i-n és fölfelé |
01/1995 | Széria utasoldali légzsák Elektronikus lopásgátló EWS-II rendszer, a kulcsban lévő transponder, az EWS vezérlő és a motorvezérlő egy egységet képez, enélkül az autó nem indítható |
05/1995 | Benzin és CNG Földgáz üzemű 518g Touring (115 LE) |
12/1995 | Befejeződik az E34 limuzin gyártása |
06/1996 | Az E34 Touring gyártásának befejezésével véget ér az E34 története, az utód az E39 kódjelet kapta. |