első lengéscsillapító cseréje
A művelethez mindenképp szükséged lesz:
- új lengéscsillapító betétekre;
31 32 1 092 283 –normál (2db)
31 32 1 138 833 –sport (2db)
- új önzáró anyákra;
31 33 1 092 887 –toronycsapágy csavarok (6db)
31 32 1 139 422 –toronycsapágy középső csavar (2db)
07 12 9 964 672 –stabilizátor összekötő csavar (2db)
- lengéscsillapító felső rögzítésekre;
31 32 1 129 196 (2db)
- csavarlazítóra vagy WD40-re;
- féktisztítóra;
- rugóösszenyomóra;
- 5-ös, 7-es dugókulcsokra;
- 13, 15, 19, 22-es villás és/vagy csillagkulcsokra.
Ami még jól jöhet:
- toronycsapágyak;
31 33 1 139 452 (2db)
- gumi rugóágyak;
31 33 1 124 322 alsó (2db)
31 33 1 128 523 felső (2db)
- porvédő csövek;
31 32 1 125 878 (2db)
- gumiütközőkre;
31 33 1 124 449 (2db)
Szétszerelés:
- Bakold alá az autót, majd szedd le a kerekeket;
- Szedd le a gólyalábról a fékvezetékeket, az ABS vezetékét, a kopásjelző vezetékét;
- Szedd le a féknyerget (2 darab, 7mm-es dugó) és kösd ki valahova, ahol később nem lesz útban;
- Szedd le az ABS szenzort (5mm-es dugó);
- Szedd le a stabilizátor összekötő felső rögzítését (17-es önzáró anya);
- Szedd le a gólyaláb alsó rögzítését (3 darab, 19mm-es csavar);
- Szedd le a toronycsapágy felső rögzítését (3 darab, 13-as önzáró anya);
- Nyomd az egészet lefelé a lengőkarnál, majd bújtasd ki oldalra a gólyalábat;
- Rugóösszenyomóval nyomd össze a rugót annyira, hogy a toronycsapágy tehermentesítve legyen;
- Szedd le a toronycsapágy rögzítését (22-es önzáró anya);
- Szedd le a lengéscsillapító felső rögzítését (csőkulccsal vagy franciakulccsal le lehet szedni);
- Szedd ki a lengéscsillapító betétet és öntsd ki az olajat a gólyalábból;
- Tegyél a gólyalábba 2-3dl motorolajat, majd tedd be az új lengéscsillapító betétet (ha gázos betétet raksz bele, akkor ne tegyél bele olajat);
- Szereld össze a szétszereléssel fordított sorrendben.